Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Zie wat je hoort...en deel het met ons!

Laatst bijgewerkt op:

;Het filmen en reflecteren op kindcoachgesprekken met alle leerkrachten van de bovenbouw. Reflectieve dialoog middels nagesprekken waarbij de aanbevelingen, ook vanuit feedback van de leerling, worden toegepast in het volgende kindcoachgesprek. Het opzetten van een bovenbouw-leergroep om zo met en van elkaar te leren.;Het versterken van de leerkrachtvaardigheden mbt het voeren van kindcoachgesprekken. De methodiek die ik ga inzetten is beeldcoaching, waarbij ik opnames maak van kindcoachgesprekken in de jaargroepen 7 en 8. In de analyse van het beeldmateriaal kijk ik vooral naar de interactie tussen leerkracht en leerling. Het vastleggen op beeld en terugkijken van de beelden levert veel informatie op, waarmee een reflectieve dialoog op gang komt tijdens het nagesprek tussen de leerkracht en de beeldcoach. Hieruit volgen verbeterpunten/tips die de leerkracht in een volgend kindcoachgesprek kan toepassen. Aan de kinderen wordt door de beeldcoach kort na het kindcoachgesprek ook feedback gevraagd. Deze feedback wordt in de nabespreking met de leerkracht besproken om zo koers te bepalen voor het volgende kindcoachgesprek. Het opzetten van een leergroep waarin ervaringen worden uitgewisseld en met en van elkaar wordt geleerd. Het eerste half jaar komen de leerkrachten van de groepen 7 en 8 in twee peer-reviewbijeenkomsten bij elkaar. Het tweede half jaar volgen nog eens twee bijeenkomsten waarbij ook de leerkrachten van de groepen 5 en 6 aansluiten zodat zij van de collega's leren en het schooljaar daarna ook kunnen starten met het invoeren van kindcoachgesprekken.