Wiskunde op eigen niveau, tempo en leerstijl
;Wij willen als sectie het klassikale systeem loslaten en de mogelijkheden van het individuele kind voorop stellen. Leerlingen kunnen binnen klassenverband versnellen , op een hoger niveau werken en eventueel eerder examen doen.;Doel: De leerling kan in zijn eigen tempo werken en hoeft zodoende niet te wachten op de "gemiddelde leerling". De leerling kan op zijn eigen niveau werken. Dit hoeft niet perse hetzelfde te zijn als de klas waarin hij geplaatst is. Hij kan het aangeboden onderwerp op een eerder/later moment afsluiten/ uitdiepen. Het afsluiten kan op meerdere manieren. Het is belangrijk dat de leerling kan aantonen dat hij de aangeboden stof begrijpt. De leerling kan op een hoger niveau werken als blijkt dat hij dat aankan. Leerlingen die in het vmbo-t zitten kunnen eventueel in klas 3 examen doen om vervolgens in de 4e klas al aan het havo programma te beginnen of zij kunnen zich voorbereiden op het vervolgonderwijs. Idem voor het Havo en VWO Leerlingen kunnen samenwerken, plannen , reflecteren, gedeelten van lessen verzorgen , zelf verantwoordelijkheid nemen, keuzes maken. Werkwijze: De leerlingen krijgen een basisplanning. Deze kunnen zij in eigen tempo volgen maar overstappen naar een hoger niveau is mogelijk. Het is de bedoeling dat leerlingen in de loop van de jaren steeds meer verantwoordelijkheid krijgen. Uiteraard moet dit planmatig worden aangeleerd.