Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

What's good for the best is good for the rest.

Laatst bijgewerkt op:

;Elk teamlid van onze school wordt uitgerust met de kennis en vaardigheden om meer- en hoogbegaafde leerlingen te begeleiden binnen de eigen groep, waardoor een groepsoverstijgende plusklas overbodig wordt. Daarnaast zullen de bevindingen en expertise gedeeld worden met de andere scholen binnen de stichting en met het plaatselijke netwerk.;Het doel is het realiseren van begaafdenbegeleiding binnen de eigen groep door de eigen groepsleerkracht. Daartoe verkrijgt elk teamlid de kennis en vaardigheden op het gebied van: A. Leren-Leren:   De leerkrachten leren leerstrategieën en studievaardigheden integreren in alle vakken. B. Leren-Denken:  De leerkrachten leren het curriculum verrijken met de Taxonomie van Bloom. C. Leren-Leven:  De leerkrachten leren de Executieve Functies te versterken bij de leerlingen  en creëren een ‘EF-slimme klas’. In twee x twee uren op studiedagen leert het team leerstrategieën en studievaardigheden integreren in alle vakken. (A) In twee x twee uren op studiedagen maakt het team kennis met de theorie en het gebruik van de Taxonomie van Bloom en oefent met het verrijken van het curriculum. (B) In twee x twee uren op studiedagen maakt het team kennis met de theorie over en het versterken van Executieve Functies. (C) Elke leerkracht ontvangt ondersteuning middels individuele begeleiding en collegiale consultatie op het toepassen van de geleerde kennis en vaardigheden op alle drie de hier bovengenoemde doelen. Daarnaast wordt er een netwerk op stichtingsniveau (3 scholen) opgezet met daarin directieleden, IB-ers en begaafdheidscoördinatoren. Ook wordt het lokale netwerk begaafdheidscoördinatoren gedeeld in onze bevindingen.