Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Weet waar je staat en waarheen je gaat.

Laatst bijgewerkt op:

;Onderzoek naar de meerwaarde van het digitaal formatief toetsen op het gebied van persoonlijke niveau-en tempobepaling en zelfregulerend leren dmv leerdoelen en leerlijnen. Ontwikkelen van digitale formatieve toetsen om de leerlingen te laten versnellen, niveau verhogen en inzicht te geven in zijn/haar ontwikkelingsproces om zo het zelfregulerend leren te bevorderen.;Doel is om mijzelf en collega's helpen met het ontwikkelen van digitale formatieve toetsen. Deze toetsen zullen dan gebruikt worden om per leerling te kijken wanneer en op welk niveau hij/zij de summatieve toets kan maken. Dit zal helpen om per leerling het juiste niveau en het juiste tempo te bepalen en de leerling extra handvatten te geven voor het zelfregulerend leren. Met mijn collega's van de onderbouw gaan we per vak en niveau minstens 1 formatieve toets ontwikkelen die gemaakt moet woorden om per periode vast te stellen of een leerling een hoger tempo aankan, de toets op een ander niveau kan maken en of er nog bepaalde instructie nodig is. Verder zijn wij dit jaar met een loftrajcet bezig geweest omtrent leerdoelen. De formatieve toetsen moeten er ook voor zorgen dat de leerlingen en docenten inzicht krijgen in de behaalde leerdoelen. De leerling kan nu zelf zien waar hij/zij zich op de leerlijn bevind en wat er nog gedaan moet worden. Naast inzicht zal deze toetsvorm ook de zelfregulatie bevorderen.