Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Weer op dreef.....

Laatst bijgewerkt op:

Na 20 weken zwangerschapsverlof te hebben gehad ben ik alweer 3 weken aan het werk. Gelukkig is er tijdens mijn verlof hard aan de ontwikkeling Gepersonaliseerd leren gewerkt, daar ben ik dan ook erg trots op. We hebben ondertussen onze structuren van onze reken- en spellingslessen verandert zodat kinderen meer op hun eigen niveau werken. Ook hebben mijn collega's theorie/informatie gehad over leergesprekken en sommige hebben al wat leergesprekjes gehouden met de kinderen. Hopelijk hebben we volgend jaar structurele tijd om dit te doen met onze leerlingen. Wat heb ik de afgelopen 3 weken gedaan? Ik heb eerst een rondje gemaakt bij een aantal klassen om te kijken hoe de nieuwe reken en spellingsstructuur in elkaar zit. Hoe ziet dit eruit in de praktijk en zie ik in elke klas hetzelfde gebeuren. Ook heb ik wat collega's gesproken over deze ontwikkeling en hoe ze het vinden werken in de klas. Daarna ben ik bezig geweest om deze structuur op papier te zetten voor in de klassenmap. Zodat we alle afspraken op papier hebben staan, maar ook dat het voor vervangers makkelijk te vinden is zodat ook dan de structuur blijft zoals afgesproken. In de nieuwe structuren hebben coöperatieve werkvormen een belangrijke functie. Ik heb gevraagd of er behoefte is aan een inspiratie uurtje wat betreft coöperatieve werkvormen en de meeste collega's wilden dit wel. Momenteel ben ik dan ook druk bezig om dit vorm te geven en om ons document, wat er al was over coöperatieve werkvormen, aan te passen. Ook willen we volgend jaar het leesonderwijs groepsdoorbrekend aanpakken, zodat leerlingen op niveau zijn ingedeeld en dat het voor de leerkracht makkelijker is omdat ze dan maar één niveau instructie hoeven te geven. Hier ga ik me de komende tijd dus ook mee bezig houden. Hoe gaan we dit organiseren qua ruimte, bezetting etc. Maar ook hoe gaan we de aula hierin een functie geven. Nu is het een grote ruimte, maar hoe kunnen we hem omtoveren tot een grote ruimte met mooie rustige werkplekken. Genoeg te doen dus!;None;None