Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

VR gaat geschiedenis schrijven :-)

Laatst bijgewerkt op:

;Hoe komt het toch dat leerlingen geschiedenis als saai beschouwen, maar wel uren kunnen praten over bijvoorbeeld ridders of dino’s? Met behulp van Virtual Reality en intensieve samenwerkingen met lokale en regionale culture instellingen geschiedenislessen écht interactief en betekenisvol maken. Dan komt de geschiedenis voor de kinderen echt tot leven!;Door de zintuigen van de leerlingen te prikkelen in het vak geschiedenis, zal hun interesse en participatie in het vak aanzienlijk toenemen. Dit komt zowel het historisch besef als de algemene ontwikkeling van het kind ten goede. Resultaat:-Leerlingen worden enthousiast over (hun) geschiedenis-Verleden en toekomst worden samengebracht binnen thematisch werken-Intensieve samenwerking met lokale culturele instellingenWerkwijze:Uitgangspunten: • geschiedenis wordt echt tastbaar. • Diepe en betekenisvolle ervaringen opdoen Tweesporenbeleid: 1. Duurzame samenwerking opzetten met Batavialand en museum Urker Botter. We willen als start een authentiek boot realiseren, welke zowel aansluit bij de belevingswereld van de kinderen als bij de geschiedenis. Om deze boot heen zullen diverse praktische workshops en gastlessen voor de kinderen worden opgezet. Denk bijvoorbeeld het werken met oude technieken, zoals vroeger de schepen werden gebouwd. Daarnaast ontwikkelen we een aanbod wat jaarlijks een plaats heeft binnen ons thematisch onderwijs.2. Tegelijkertijd zal er gewerkt worden aan een databank van VR-beelden, in samenwerking met onder andere een HBO ICT. De school zal beschikken over een aantal VR-brillen, die we via sponsoring denken te verkrijgen.