Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Van prietpraat naar beginnende geletterdheid

Laatst bijgewerkt op:

;Hoe realiseren we een doorgaande taallijn van 0 - 6 jaar, met als doel voor ieder kind een zo optimaal mogelijke taalontwikkeling. Wat hebben kinderen nodig? Hoe kunnen we dit binnen het thematisch aanbod vormgeven? Hoe creëren we een rijke (ict)taalomgeving.;

Doel;- Een eenduidige aanpak op taalgebied voor de leeftijdscategorie van 0-6 jaar. - Leerkrachten en pedagogisch medewerkers begeleiden in het vormgeven van rijke hoeken. - Leerkrachten hebben een goed inzicht in de leerlijn taal van het jonge kind. - Leerkrachten signaleren taalontwikkelingsstoornissen (TOS) en kunnen hun aanbod hier op aanpassen. - Leerkrachten kunnen binnen een thema relevante taalactiviteiten vormgeven en verrijken met ict toepassingen.

Werkwijze;- Literatuur over de doorgaande taallijn bestuderen en goodpractise voorbeelden bezoeken - Huidige situatie in kaart brengen. - Leerkrachten en PM-ers inzicht geven in de leerlijn taal. - Thema's uitwerken van 0-6 jaar met bijbehorende icttoepassingen. - Onderzoeken welke interventies voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) ook geïntegreerd kunnen worden in de dagelijkse praktijk.