Van pionier naar ondernemend leider in het PO
De oprichting van een beroepsvereniging getuigd van een ondernemende en innoverende houding. Als beginnende leerkracht is het echter pionieren. Graag wil ik mij door het LOF ontwikkelen in leiderschap, ondernemerschap en sociale vaardigheden. Dit geeft een persoonlijke kwaliteitsimpuls, ten behoeve van de vereniging, mijn schoolbestuur, mijn collega’s en mijn leerkrachtkwaliteiten.;De oprichting van een beroepsvereniging getuigd van een ondernemende en innoverende houding. Als beginnende leerkracht is het echter pionieren. Graag wil ik mij door het LOF ontwikkelen in leiderschap, ondernemerschap en sociale vaardigheden. Dit geeft een persoonlijke kwaliteitsimpuls, ten behoeve van de vereniging, mijn schoolbestuur, mijn collega’s en mijn leerkrachtkwaliteiten.;Academische leerkrachten vormen een nieuwe, innoverende beroepsgroep binnen het basisonderwijs met uitdagende kansen voor het werkveld. Ik vind het belangrijk op te komen voor deze beroepsgroep. Dat doe ik door hun stem te laten horen via de Beroepsvereniging Academici Basisonderwijs. Graag wil ik als voorzitter van de beroepsvereniging mijn kwaliteiten in leiderschap, ondernemerschap en sociale vaardigheden verder ontwikkelen. Als beginnende leerkracht en pionier binnen de sector heb ik daarom behoefte aan coaching, faciliteiten en financiële middelen om de beroepsvereniging op een juiste manier te leiden. De coaching die ik nodig heb, bestaat uit de LOF-coaching trajecten, maar ook door het inschakelen van een externe coach. Faciliteiten bestaan uit materialen, trainingen en bijeenkomsten die mij helpen om mijn leiderschap vorm te geven. Dit zijn bijvoorbeeld bijeenkomsten die we als beroepsvereniging organiseren, maar ook bestuursvergaderingen en netwerkbijeenkomsten die belegd worden. Financiële middelen zijn nodig om ruimte en tijd te creëren om mijzelf te ontwikkelen middels bovenstaande punten. Als leerkracht kan ik mij op die manier meer ontwikkelen in leiderschap, ondernemerschap en sociale vaardigheden. Dit komt ten goede van het besturen van de beroepsvereniging, maar heeft ook invloed op mijn werkzaamheden binnen mijn schoolbestuur, mijn schoolteam en mijn eigen klas.