Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Van frontaal onderwijs naar projectonderwijs

Laatst bijgewerkt op:

;Op de Parkschool wordt nog klassikaal onderwijs gegeven. Met het team willen we daar verandering in brengen. Samen gaan we vakoverstijgende projecten ontwikkelen waarin de omgeving van de school gekoppeld wordt aan het curriculum, om zo contextrijk leren te bevorderen. Een complex leerproces, dat online gedeeld gaat worden.;Door te werken met multidisciplinaire thema's krijgen de vakken op school meer samenhang. Het projectmatig werken zorgt ervoor dat de 21e eeuwse vaardigheden ontwikkelt kunnen worden en dat leerlingen eigenaar worden van hun leerproces. Ze leren door te ervaren, te onderzoeken en te ontdekken. Er wordt een rijke leeromgeving gecreƫerd, door de omgeving van school te koppelen aan het curriculum. Een museumbezoek-gastdocent-leskist wordt geen extraatje, maar een waardevolle toevoeging, als onderdeel van een project. De leerkrachten op de Parkschool (en omgeving) worden coaches i.p.v. kennisoverdragers. Een belangrijke doelstelling is dus de professionalisering van leerkrachten. Een continu proces, dat gezamenlijk plaatsvindt. Welke talenten hebben we in ons team en wat zijn de valkuilen. Hoe kunnen we leren van elkaar. Het leerproces van de Parkschool en de uitgewerkte projectthema's worden online gedeeld d.m.v. een website, zodat ook andere scholen in Zwolle en omgeving hier gebruik van kunnen maken. Leren van en met elkaar om zo het onderwijs aan onze leerlingen te verbeteren.