Uitdagend gedifferentieerd onderwijs ontwikkelen
;Mijn doel is concreet lesmateriaal te ontwikkelen over het functiebegrip, waarbij ik de mogelijkheden van het principe Whole-Task-First wil inzetten om gedifferentieerd te kunnen werken in de klas, met name gericht op leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong die meer uitgedaagd kunnen worden.;Tijdens een cursus Praktische Differentiatie in Praag tijdens de afgelopen herfstvakantie heb ik kennisgemaakt met de Hele-Taak-Eerstmethode, waarbij alle leerlingen hetzelfde leerdoel krijgen, maar waarbij de mate van zelfstandigheid varieert. De uitgangspositie is leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong uitdagen om zelf uit te zoeken welke kennis en vaardigheden ze nodig hebben om de uiteindelijke afsluitende opgaven van een hoofdstuk op te kunnen lossen, in plaats van ze stap voor stap alle gereedschappen aan te bieden via weinig uitdagende opgaven. Ik kwam enthousiast terug, maar nu ontbreekt het me aan tijd om concreet lesmateriaal te maken, met de bijbehorende hulp op maat kaarten (een soort hints/tips voor als ze vastlopen). Ik wil graag gedifferentieerde lesplannen ontwerpen, testen, verbeteren en vervolgens goed gedocumenteerd beschikbaar stellen aan alle collega´s wiskunde in het land. Mijn eerste lesplannen die ik wil ontwikkelen gaan over functiebegrip, waarbij leerlingen lineaire en kwadratische functies onderzoeken met behulp van het gratis softwareprogramma Desmos. Dit programma helpt om inzichtelijk te maken wat er gebeurt bij verschuivingen en vermenigvuldigingen van functies.