Toekomstmuziek!
;Een nieuw, eigentijds programma voor het vak muziek, waarin leerlingen hun eigen route plannen. Uitdagende opdrachten op verschillende niveaus, die uitnodigen tot actief samenwerkend- en zelfstandig leren. De leerling voelt zich verantwoordelijk voor zijn eigen ontwikkeling, kan hierop reflecteren en toont initiatief. Hierbij horen evaluatie-instrumenten die groei zichtbaar maken.;De leerlingen; 1. voelen zich meer uitgedaagd en nemen zelf initiatief; 2. werken actief en zelfstandig aan de verschillende domeinen; 3. voelen zich verantwoordelijk voor hun eigen leerproces en kunnen hierop reflecteren; 4. maken een grotere ontwikkeling door, zowel vakinhoudelijk als op het gebied van vaardigheden, competenties en attitudes. Bestaande muziekmethodes sluiten niet meer aan bij onze visie op muziekonderwijs. Daarom willen we zelf een methode gaan ontwikkelen, gebaseerd op door ons opgestelde ontwikkellijnen, met per muzikaal domein de leerdoelen. De opdrachten dagen iedere leerling uit op zijn eigen niveau: de leerling bepaalt zelf einddoel, tempo en de route hier naartoe. Leerlingen worden grotendeels zelf verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. Dankzij een verbouwing in ons lokaal (met o.a. oefenruimtes) en de aanschaf van Chromebooks kan er tegelijkertijd aan verschillende domeinen worden gewerkt: musiceren, luistervaardigheid, theorie en ontwerpen. De toetsing wordt aangepast op deze nieuwe onwikkellijnen en differentiatie wordt ingebouwd. Tevens veranderen we onze evaluatie-instrumenten: de ontwikkeling van de leerling zal per domein schematisch worden weergeven in een groeicurve. Dit doet recht aan de groei van ieder kind en maakt deze visueel. Hierdoor krijgen leerlingen zelf zicht op hun ontwikkeling, wat hen stimuleert om het uiterste uit zichzelf te halen.