Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Team MaxiTaal - Le(t's) go!

Laatst bijgewerkt op:

Het is inmiddels alweer een aantal maanden geleden dat wij onze laatste blog hebben geschreven. We schreven over onze ambitieuze plannen het moderne vreemde talenonderwijs in een heel nieuw jasje te steken. Talenonderwijs waarin grammatica niet langer de boventoon voert en waarin gamification en formatief evalueren een prominente plek krijgen. Ons uiteindelijke doel is het creëren van een platform dat voor de leerlingen als portfolio dient en waarin wij de voortgang van de leerlingen kunnen volgen. We hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten. Met de start van het nieuwe schooljaar heeft ook een aantal nieuwe games hun intrede binnen de school gedaan. Legopoppetjes, SWAT-teams, een docent Engels in een Spidermanpak, op het Vechtdal College in Dedemsvaart kijkt niemand hier meer van op. Wat het onderdeel ‘gamification’ betreft, zijn we dus al flink op weg. Ons tweede doel is formatief evalueren een prominente plek binnen ons talenonderwijs te geven. Dit blijkt in de praktijk nog niet zo eenvoudig te zijn. Want wat is nou goede feedback en hebben we allemaal eigenlijk wel dezelfde beelden bij formatief evalueren? Om verder te komen in deze zoektocht hebben we besloten dinsdag 21 november een workshop te gaan leiden op de Conferentie Formatief Evalueren in ‘s Hertogenbosch. We geven deze dag een aantal praktijkvoorbeelden en gaan samen met onze gasten in gesprek over hoe we groei bij leerlingen zichtbaar kunnen maken. Het uiteindelijke doel om tot een geschikt platform te komen lijkt door een prachtige samenloop van omstandigheden ineens in een stroomversnelling te raken. In onze volgende blog lezen jullie hier meer over. Team MaxiTaal, Joël Timmerman Martijn van Goor Marja Odink ;None;None