Talenten voeden in de onderbouw
;Binnen onze school zijn we bezig met onderzoekend/ontwerpend leren (KWTO, UT/Talenten voeden). We merken bij leerlingen in de hogere groepen dat een aantal basisvaardigheden hiervoor onvoldoende ontwikkeld zijn. We zijn daarom in de onderbouw op zoek naar een geïntegreerde werkwijze om deze basisvaardigheden te versterken.;Ik zou in de onderbouw graag een basis willen leggen voor de onderzoek- en ontwerpvaardigheden die we leerlingen in hun schoolloopbaan willen aanleren. We zijn op zoek naar een geïntegreerde manier om onze leerlingen nieuwsgieriger en kritischer te laten worden, hen te leren doorzetten om een doel te bereiken, hen sociaal steviger te laten worden en hen te leren tot rust te komen en te focussen (mindfulness). We willen de verhalen uit de 7 gewoonten van Happy kids (Leader in me, Stephen & Sean Covey) als kapstok gebruiken om bepaalde vaardigheden (zowel sociaal-emotioneel als technieken als executieve functies) aan op te hangen om op die manier gezamenlijk een werkwijze te ontwikkelen waarmee wij allemaal op dezelfde wijze aan het voeden van talenten (Universiteit Twente, Tim Post) werken (motivatie/vaardigheden/zelfbeeld/houding) in de onderbouw. Het concept Talenten Voeden is gebaseerd op het feit dat alle kinderen talenten hebben. Die talenten willen we op onze school laten groeien door dagelijks veelzijdige talentvoeding en het aanbieden van creatieve denkopdrachten.