Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Talent Stimuleren en begeleiden

Laatst bijgewerkt op:

;Leerlingen zijn zelf eigenaar van hun groeiproces. Vooral de executieve vaardigheden en metacognitie moeten daarbij worden aangesproken/aangeleerd. Leerlingen hebben daar bij het "talentwerk" buiten de groep begeleiding voor nodig om hun eigen talenten beter te leren kennen en te kunnen inzetten. Doel: denkprocessen verbeteren, talent gebruiken!;Het eerste jaar staat in het teken van het uitzoeken hoe we binnen de school leerlingen die meer aankunnen dan het basispakket in de groep kunnen begeleiden bij het ontwikkelen en stimuleren van goede executieve vaardigheden en het aanspreken van de metacognitie. Welke vaardigheden heeft de leerkracht nodig om dit proces juist te begeleiden, welke leermiddelen spreken aan. Hoe kunnen we dit proces groepsoverstijgend inzetten binnen de school. We willen de leerlingen van de "talentgroep" als pilotgroep gebruiken. Het tweede jaar willen we gebruiken om stappen te zetten om het coachend werken richting leerlingen die meer dan het basisplusaanbod aan kunnen te implementeren. Daarbij willen we ook de voorbeeldfunctie van deze leerlingen meenemen in dit proces. Doel: Wat ik leer, geef ik door!