Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

T.E.A.M.

Laatst bijgewerkt op:

In onze vorige blog heb je kunnen lezen hoe we druk bezig zijn gamification en formatief evalueren een structurele plek in ons moderne vreemde talenonderwijs te geven. De games beginnen vorm te krijgen, maar we zijn nog flink aan het stoeien om het formatief evalueren goed neer te zetten. Onlangs hebben we op een vrijdagmiddag met een aantal collega’s good practices uitgewisseld. Namens de sectie wiskunde liet onze collega René een prachtig document zien waarmee groei bij leerlingen zichtbaar gemaakt kan worden. Hij heeft een aantal formatieve toetsmomenten in zijn onderwijs ingebouwd en gaat van daaruit verder met zijn leerlingen. Het heeft ons enorm geïnspireerd en weer een stapje verder in onze zoektocht gebracht. De vorige blog eindigde met het verhaal dat ons uiteindelijke doel om tot een geschikt platform te komen ineens in een stroomversnelling leek te raken. Afgelopen vrijdagmiddag hebben wij met de makers van Magister.me om tafel gezeten. Van de herfst- tot de kerstvakantie gaan we meedraaien met een pilot. Magister.me is een leeromgeving die volop mogelijkheden tot differentiatie biedt. Wij gebruiken de aankomende weken om te onderzoeken of we onze wensen binnen dit platform kwijt kunnen. Prachtige ontwikkelingen dus. Together Everyone Achieves More. Team MaxiTaal, Martijn van Goor Joël Timmerman Marja Odink;None;None