Subsidieregeling professionalisering cultuuronderwijs
Woensdag 25 november was de tweede bijeenkomst van onderwijspioniers in Utrecht. Samen ga ik op pad met mijn directeur Gert-Jan de Zwart om aldaar ons te laten inspireren door projecten van andere onderwijspioniers, maar vooral om mijn visie en missie rond Visual Thinking Strategie te delen met hem. Het pionierscanvas bleek een geweldige tool te zijn om inzicht te krijgen over de stand van zaken, en om te ontdekken dat we er hetzelfde over denken. Nu is de stand van zaken zelfs zo dat we samen met de de Cultuureducatiegroep Leiden (Musea Leiden). PROO (Bestuur openbaar onderwijs) en vijf Leidse basisscholen een aanvraag bij het Fonds cultuurparticipatie subsidieregeling professionalisering cultuuronderwijs indienen, zodat we wanneer dit gehonoreerd wordt, na de zomer de middelen hebben om verder kunnen met de plannen rond VTS. Daarnaast heb ik tijdens de bijeenkomsten vooraf aan de aanvraag voor dit cultuurfonds, samen met mijn directeur, mede-collega ICC-ers en leden van de Cultuureducatiegroep, de waarde van VTS voor het onderwijs in Leiden goed op de kaart kunnen zetten bij het bestuur Openbaar Onderwijs. De zaadjes van mijn missie ambassadeur van VTS zijn geplant.;None;None