Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Studio Angela verbindt!

Laatst bijgewerkt op:

;De drie pijlers: Talentontwikkeling, Presenteren en Loopbaanoriëntatie en –begeleiding (LOB) smelten samen / worden verbonden in Studio Angela! Ons ultieme doel is een doorgaande leerlijn Talentontwikkeling / LOB (PO-VO); vorm gegeven binnen een (ontwikkel)portfolio waarin talenten, vaardigheden, interesses en kwaliteiten van kinderen zichtbaar worden.;Korte termijndoelen:

  • Inrichten Studio Angela.
  • Scholing leerkrachten, het gebruik van de studio.
  • Uitvoeren van studio-opdrachten per jaargroep.
  • Ontwikkelen van studio-opdrachten door leerkrachten + uitvoering.
  • Vergroting motivatie leerlingen én leerkrachten.

Lange termijndoelen:

  • Realiseren doorlopende leerlijn ‘Media & Presenteren’ (groep 1 t/m 8), waarin leerkrachten eigen opdrachten ontwikkelen.
  • Vormgeving en gebruik van een persoonlijk (Ontwikkel)Portfolio, waarin talenten & interesses duidelijk in kaart gebracht zijn.
  • Koppeling tussen themaweken en inzicht in beroepsgroepen.
  • Doorontwikkeling onderzoekende leerhouding.
  • Impuls van (hoogwaardiger) ICT-gebruik.

We beginnen ‘klein’ met een gestructureerd traject, waardoor Studio Angela goed geïmplementeerd wordt binnen ons team. In themaweek Media & Presenteren gaan alle groepen aan de slag met voorbewerkte opdrachten. Deze opdrachten brengen het onderwijs op een hoger niveau. De kinderen doen ervaring op met media & presenteren, krijgen de kans talenten te ontwikkelen. De opgedane ervaring kan benut worden tijdens diverse presentatiemomenten van de leerlingen. In het kader van LOB doen leerlingen kennis op van de beroepsgroep Media. Op de lange termijn willen wij een portfolio ontwikkelen/opbouwen waarin zowel talenten als loopbaanoriëntatie een  plaats hebben. Onze school heeft regelmatig contact met het VO; op deze wijze sluiten wij nog meer aan en kunnen de leerlingen de eigen ontwikkeling daadwerkelijk laten zien.