Sprint 2
De kinderen hebben vorige week gereflecteerd op zichzelf en hun scrumteam. Nu konden ze dat verwerken in hun tweede opdracht, ze hebben ook gekeken naar hun doelstelling voor wat betreft cijfers (haalbaar met deze manier van werken of niet). Ook het groepje dat wat moeite heeft om taakgericht bezig te zijn. Het opstarten met deze opdracht ging al een stuk makkelijker. Het schrijven en verwerken op de flaps ook. Je ziet de teams groeien en ook naar elkaar toegroeien. We hebben de klas ook grotendeels in de teamopstelling laten staan. Drie keer in de week was dit veel geschuif van tafels en stoelen om bij elkaar te kunnen zitten, nu is dat opgelost en een leuke bijkomstigheid is de gezelligheid die de teams ook buiten de scrummomenten heeft. Ze vormen echt een team en zijn elkaar gaan waarderen, heel erg leuk om te zien hoe goed het deze klas in hun nieuwe samenstelling lukt. Apetrots ben ik op ze! Zelf ben ik op zoek naar een beter format voor de observatielijst. Want tijdens hun lessen begeleid ik groepjes bij vragen, maar zelf moet ik ook zorgen dat ik hun proces goed in de gaten houd. Dat moet zowel voor mij als mijn duo goed werken. Het is belangrijk hen individueel en als groep aan het werk te kunnen zien, maar ook overzichtelijk het groeiproces en de vorderingen te kunnen volgen. Nog iets om mijn tanden in te gaan zetten. Verder nog eens goed broeden op een stukje in onze nieuwsbrief van school en wat ik ga schrijven voor de nieuwsbrief van de stichting. Directie en bovenschoolse directie hebben dit nog niet gevraagd, maar ik trek maar eens de stoute schoenen aan. Prikkelen en enthousiasmeren hoort ook bij mijn pioniersjaar.



;None;None