Spelenderwijs gemotiveerd
Hoi! Ik ben Maarten Visser, natuurkundedocent aan het CLD sinds 2010. Hiervoor was ik werkzaam als architect. Momenteel ben ik met veel plezier bezig met de eerstegraads opleiding aan de HU. Heb jij ook van die klassen die niet voorruit te branden zijn. Vooral tijdens het zelfstandig werken tijdens de les? Gamification is de oplossing! Je denkt bij gamification misschien aan bleke jongetjes gekluisterd achter hun computer. Dan heb je helaas een verkeerd beeld van gamification. Gamification maakt gebruik van elementen uit de spelletjes wereld, maar heeft niets met computers te maken. Dit kan verschillen vormen aannemen zoals bijvoorbeeld een een quiz, bordspel of kansspelen. Spelenderwijs zijn de leerlingen bezig met de lesstof. Inherent aan spelletjes is het beter worden en groeien in kennis. Hierdoor wordt op een natuurlijke manier verdieping verkregen. Om tijd vrij te maken binnen de les, wil ik het principe van flipping-the-classroom gaan toepassen. Op een website kunnen leerlingen alle video's vinden die ze vooraf aan de les bekijken. Tevens krijgen ze een thuisopdracht mee die ze nodig hebben in de les. Op school wordt er vooral gegamed. De website is al in opbouw en te bewonderen via de volgende link: http://sites.google.com/site/h2bewegen/home Een volledige uitleg van mijn plannen kunt u via de volgende link bekijken: http://youtu.be/1KpNcnHSxyc Ik ben benieuwd of jij ervaring hebt met gamifiaction of nu al bruist van de creatieve ideeën voor een mogelijke les. Ik hoor het graag!;None;None