Samen bouwen aan sprankelend onderwijs
;Op De Duizendpoot willen we de natuurlijke nieuwsgierigheid en leergierigheid van kinderen centraler stellen. We willen kinderen meer eigenaar maken van hun eigen leerproces. Vanuit proeftuinen (praktijk verbonden aan theorie) gaan we daarom in heterogene onderzoeksgroepen een passend onderwijsconcept ontwikkelen en een passende inrichting ontwerpen voor onze (ver)nieuwbouw.;De doelstelling is om kinderen op De Duizendpoot onderwijs te bieden dat aansluit bij hun nieuwsgierigheid en leergierigheid en waarbij we vertrouwen op de natuurlijke ontwikkelkracht van het kind. We zullen een aanbouw aan onze school realiseren. De nieuwe ruimte willen we inrichten op een manier die aansluit bij ons nieuwe onderwijsconcept. Dit schooljaar hebben we met ons team opnieuw onze missie en visie bepaald. Aan de hand daarvan zijn we verschillende kleine experimenten in de klassen gestart. Deze experimenten geven interessante inzichten, maar het team mist momenteel kennis en voorbeelden. Het is dus essentieel hier theorie en praktijk aan elkaar te koppelen. Voor het slagen van de vernieuwing moeten we de experimenten beter onderbouwd opzetten en het team vooraf, tijdens en na deze nieuwe proeftuinen begeleiding en coaching geven. Graag zou ik mezelf persoonlijk ontwikkelen, zodat ik dit proces kan begeleiden en coachen. Daarnaast wil ik graag mijn eigen kennis uitbreiden en ideeën opdoen op scholen waar al vernieuwingsvormen zijn doorgevoerd. Het team wil ik hierin uiteraard meenemen en blijvend inspireren. Vervolgens kan ik met het team en ouders in groepen aan de slag om onderzoek te doen naar wat deze vernieuwing betekent voor personeel, organisatie, leeromgeving, inhoud, leiding.