Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

proces- en productgerichte leerstof via webportal

Laatst bijgewerkt op:

;Veenman leert ons dat metacognitieve vaardigheden sterker bepalend zijn bij het voorspellen van leerresultaten dan intelligentie. Vanuit studie, persoonlijke- en onderwijservaring werk ik met meer- en hoogbegaafden op het gebied van metacognitie/eigenaarschap/attitude. Dit wil ik uitbreiden met een aanbod via een portal, beschikbaar voor/uit te breiden met meerdere scholen.;Het huidige aanbod voor meer- en hoogbegaafden dat voortvloeide uit mijn actie onderzoek "kan ik de meer- en hoogbegaafde kinderen begeleiden in een proces om bewuster te leren (leren leren), zelf leiding te nemen in dit leerproces (eigenaarschap) en een gemotiveerde werker te worden/ blijven (attitude)" aanbieden via een webbased portal dat we graag zouden ontwikkelen. En dit aanbod uitbreiden met lessen die ik zelf wil gaan ontwikkelen (momenteel ben ik bezig met de uitbreiding van lessen op het gebied van muziek). Ik zou graag meer tijd en expertise krijgen om een gevarieerd aanbod te ontwikkelen dat erg procesgericht is om kinderen studievaardigheden te leren als:  visualiseren, hulp vragen, plannen, hulp zoeken,  inzicht in eigen ontwikkeling, doorzetten en evalueren. Daarbij wil ik in het tweede en derde jaar de stap maken om andere scholen en kinderdagverblijven en een middelbare school bij dit aanbod te betrekken. In die fase wil ik ook verschillend aanbod gaan ontwikkelen/ laten ontwikkelen in samenwerking met andere scholen zodat we proces- en product gerichte lessen hebben waarbij leerling en leerkracht tijdens kindgesprekken zelf een balans kunnen maken waarbij proces- en productgerichte lessen op passende wijze voor een kind aan bod komen.