Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Pitch =|De creatieve geest uit de fles |=

Laatst bijgewerkt op:

WIE IK BEN: Ik ben Melanie Wennemers, docent beeldende vorming, daarnaast geef ik CKV en de keuzemodules Mode & Design en Presentatie & Styling binnen het vakgebied E&O. Ook in mijn vrije tijd ben ik bezig op het creatieve vlak: fotografie, hout, papier, textiel, verf, e.a. WAT IK WIL: Ik wil samen met vakdocenten de natuurlijke vindingrijkheid ruimte geven. Zodat jonge mensen hun creativiteit kunnen hervinden die zij als kind reeds bezaten. WAAROM: De praktijk verlangt dat huidige problemen met vindingrijkheid opgelost dienen te worden. En juist die vindingrijkheid wordt bij kinderen systematisch afgevlakt. Als vakdocenten vrijere opdrachten durven te omarmen zal ook de relevantie van creativiteit duidelijk worden. HOE: Samen met vakdocenten ‘vrijere’ opdrachten ontwikkelen waardoor impliciet een samenwerking tussen vakgebieden ontstaat. In de begeleiding aandacht geven aan de mens achter de ‘leerling’. Meer connectie maken met waar iemand gepassioneerd over is. Vanuit dat startpunt zal kennis meer als een waardevol middel ervaren worden en creativiteit een initiator voor wilskracht. WAT: Met collega’s gezamenlijke onderwijsopdrachten ontwikkelen. En continue zoeken naar hoe we zo goed mogelijk jonge mensen kunnen betrekken bij hun onderwijs. Een omgeving ontwikkelen waarin de leerling relevantie ervaart. WAT DEZE MISSIE NODIG HEEFT: Mensen, werkzaam in het onderwijs, die durven te geloven in de potentie van jonge mensen. Die zowel ruimte als vertrouwen kunnen schenken en open staan voor natuurlijke vindingrijkheid. Dat leren niet het doel is, maar een betekenisvol middel om je leven vorm te geven. Kortom docenten, onderwijsmanagers, onderwijs directeuren, bedrijven maar bovenal de leerlingen zelf. ;None;None