Pitch: Blended learning bij BBL verpleegkunde studenten
Mijn naam is Myrthe Simons, 33 jaar en ik ben sinds 5 jaar werkzaam als docent Verpleegkunde bij Curio. Ik ben nieuwsgierig en binnen mijn lessen altijd op zoek naar online en offline tools om studenten met verschillende leerbehoeftes te bereiken. Ik geef les aan BBL verpleegkunde studenten, deze opleiding bevindt zich in een cruciale sector. Op dit moment ontstaat een verschuiving in prioriteiten en is er een grote behoefte aan flexibiliteit. Zowel vanuit de student, docent als de beroepspraktijk. Door blended learning toe te passen en de juiste ondersteuning te zoeken van technologie en ICT wil ik het plezier en betrokkenheid van de docent en student behouden, het onderwijs flexibel, effecient en effectief maken en de kwaliteit van onderwijs vergroten. Ik ga op zoek naar een digitaal leerplatform dat aansluit bij de behoefte van de BBL verpleegkunde student, belangrijk is dat leren niet alleen op school of thuis plaats vindt maar ook in de praktijk. Binnen dit platform ga ik gebruik maken van de principes/methode van blended learning zoals flipped the classroom. Ik ga door middel van evalueren op zoek naar de juiste balans tussen vakinhoud, didactiek en technologie. Ook zal er tijd vrijgemaakt moeten worden om mijn collega’s te trainen en ook hun betrokkenheid te behouden en te vergroten. Ik sta altijd open voor een critical friend met kennis van blended learning, ICT, de mbo student en/of verpleegkunde. Ik hoop mijn ervaringen te kunnen delen en met de gekregen feedback weer een stap verder te komen.;None;None