Pionieren!
Ik heb het als pionier erg getroffen met mijn directie en het management team. Voor het indienen van het project bij de onderwijs pioniers heb ik mijn idee al besproken met directie. Dit heeft er voor gezorgd dat er vanaf het begin betrokkenheid is geweest bij mijn plannen. Er wordt regelmatig gevraagd hoe het gaat en of ik nog iets nodig heb voor de uitwerking van mijn ideeën. Dit is heel prettig! Ik ervaar dat school het belang van mijn project inziet en hoge verwachtingen heeft. Dit is stimulerend voor mij als pionier. Voor mijn project werk ik nauw samen met de orthopedagoog. Zo hebben we samen de Pilot Groepsgewijze afname SEO-R (Schaal Emotionele Ontwikkeling) gedaan. Zij neemt de schaal af bij de leerkracht en ik denk mee met de leerkracht en kom met steunende vragen. Een prettige samenwerking, waarbij het gezamenlijk doel voorop staat. De cirkel van betrokkenen heeft zich al vergroot doordat een collega die de Master-SEN volgt dit schooljaar, haar onderzoeksvraag laat aansluiten bij mijn plan. Zij gaat kijken naar hoe sluit ik aan bij de emotionele ontwikkeling binnen mijn niveaugroep rekenen. Een praktische een mooie aanvulling op mijn meer algemene handreikingen! De derde dag van de Onderwijs Pioniers staat in het teken van collega's. Ik heb lang nagedacht over het meenemen van een collega.... Uiteindelijk heb ik besloten om niemand mee te nemen, aangezien ik het een grote tijdsinvestering vind (qua reisafstand alleen al). Ik ga ervoor zorgen dat ik het team (eerst gericht op SO afdeling) op de hoogte is en blijft over mijn project. Op deze manier hoop ik de betrokkenheid onder collega's nog verder te vergroten. Over hoe ik de collega's op de hoogte hou, ben ik nog wel aan het nadenken. Een pakkende vorm is vaak al het halve werk..... In april is er een vervolg studie dag voor collega's over emotionele ontwikkeling. Naar aanleiding van alle input o.a. gevolgde studiedagen, literatuur en input van collega's hoop ik daar weer een praktische invulling te kunnen geven aansluitend bij mijn project.;None;None