Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

olievlekwerking en impact

Laatst bijgewerkt op:

[caption id="attachment_1120" align="alignnone" width="300"]

kind met autisme: het hoofd loopt over

kind met autisme: het hoofd loopt over[/caption]  Stress en leren  Kinderen kunnen niet tot leren komen als ze vol stress en emoties zitten. We pakken de basis van het kind aan. Eerst emotioneel vrij worden, dan nieuwsgierigheid activeren en zelfvertrouwen hebben. De afgelopen week heb ik in de extra tijd een aantal oudere kinderen gecoached. Ze hadden allemaal dezelfde vraag: ik wil zo graag minder snel boos worden. Fijn dat ik kan coachen en helpen. Dit past bij de slogan die ik na de vorige pioniersdag ineens bedacht: Vooruit! Iedereen blij!  Energie Ik zie het steeds meer om me heen: als we bij de kinderen aansluiten krijg je energie vanwege successen en meer plezier. Ik zag het ook afgelopen dinsdag toen ik een aantal leerkrachten van Kerobei scholen de kleurmethode voor begrijpend lezen aanbood. Wat een simpele manier om kinderen structuur en overzicht te bieden. De informatie over het fenomeen ‘hoofd opruimen’ was al helemaal een voltreffer. Zo fijn!  Impact en olievlek er zijn inmiddels vier scholen die interesse hebben voor het MatriXleerspel. Ik krijg de vraag voor workshops aan leerkrachten. Binnenkort een workshop voor ouders van de Passepartout rondom visueel leren/ beelddenken. Net vandaag afgesproken met een leerkracht dat ik een keer in de week een inloopmoment in de middag creëer. Voor kinderen die gecoached willen worden. In steeds meer klassen komt een ‘zorgenvriendje’ te hangen. Kinderen stoppen daar hun zorgen in. Op vrijdag wordt het leeggehaald en ongelezen vernietigd. Gisteren met Mathieu de kinderfysiotherapeut gesproken. Hij werkt een aantal dagdelen in hetzelfde gebouw. Ook Mathieu gaat ons volgen en we hebben afgesproken dat we met alle vragen rondom motoriek bij hem terecht kunnen.  Jammer  Op de derde pioniersdag kreeg ik de tip hoe ik de volgende critical friend kon motiveren om mij stevig te bevragen op punten mbt de uitvoering. Eerder ging het gemakkelijk, orthopedagoog Peter wilde in gesprek over het fenomeen beelddenken. Alex, organisatie-adviseur en - begeleider binnen onze stichting, wilde in gesprek over mijn visie mbt Passend Onderwijs. De tip voor de derde was geweldig in al zijn eenvoud: rooster hem vrij, geef hem tijd. Helaas, het mocht niet baten. Ik ga op zoek naar een andere kandidaat!   ;None;None