O(ntdekken)O(ntwikkelen)G(aan) voor talent
;Oog voor talent zijn praktijk gerichte modules gestoeld op de 21ste eeuwse vaardigheden voor 1,2 en 3 havo/ vwo. Totaal wordt er 6 uur per week ingeroosterd. Theorie en praktijk komen bij elkaar. Leerlingen ontdekken vanuit hun interesses, hun kwaliteiten en gaan talenten ontwikkelen. Het wordt onderdeel van hun portfolio.;Doel: docenten geven inhoud aan een nieuwe vorm van leren. De docent krijgt de rol van coach, biedt structuur, ondersteunt, faciliteert en begeleidt het leerproces van de leerling. De leerling wordt eigenaar van het leerproces. De leerling kiest vier verschillende modules per jaar en bereidt zich voor op de toekomst aan de hand van de 21st century skills. werkwijze: Na inventarisatie van interesses/talenten van docenten en leerlingen komen we tot een aantal onderwerpen die onder te brengen zijn binnen de gebieden gezondheid/sport/bewegen, natuur/gezondheid/koken, kunst/drama/toneel, maatschappij/economie/organisatie, techniek/programmeren/ict. Docenten werken de onderwerpen uit in tweetallen waarbij ze elkaars sparringpartner zijn en samen tot een ontwerp van een module komen. Vaardigheden als samenwerken, presenteren, onderzoeken, ontwerpen, probleemoplossend – en creatief denken en digitale vaardigheden spelen in de modules een belangrijke rol. Eén docent voert de module uit waarbij die gecoacht wordt door de andere. Daardoor wordt er meer gedeeld en kunnen docenten elkaar aanvullen, vervangen en heeft het een grotere impact binnen de school. Een module levert een product op dat gepresenteerd wordt: een circusvoorstelling voor een basisschool, een toneelstuk voor ouders, een decor of kleding voor bij het toneel, een website, een film, hapjes voor een openhuis, een goede doelen markt etc.