Motivatie en onderwijsbetrokkenheid vergroten met digitale didactiek
;Binnen het Entree onderwijs ben ik veel bezig met social media en ICT tijdens mijn lessen, en ik merk dat leerlingen eerst weerstand hebben tegen steeds weer iets nieuws, maar dat ze op den duur open gaan staan voor nieuwe ideeën, ook als het niks met mijn lessen ICT te maken heeft. Ze krijgen zelfvertrouwen en kunnen op ICTgebied goed meekomen. Ook de weerstand tegen school vermindert, wat uiteindelijk zal resulteren in minder voortijdig schoolverlaters. Op school heerst de gedachte dat je ingewikkelde ICT dingen niet kan doen met laagniveau leerlingen, maar ik heb de ervaring dat dat juist niet zo is. Het moet alleen wel stapsgewijs aangeboden worden. Ik zou graag mijn ideeën vorm gaan geven in standaard DiVa lessen op het lesrooster. Via de leerlingen kan ik dan andere collega's bereiken. Ik geef ook al social media workshops aan collegae binnen het Drenthe College en mondjesmaat is men met social media bezig. Graag zou ik een hele leerlijn ontwikkelen voor het MBO waarbij ik eerst begin met Instaptools voor personeel en leerlingen om weerstand te doen verdwijnen om vervolgens het "diepe"in te gaan. Ik zou graag ook de andere docenten willen meenemen op mijn reis..;