Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Mindmap Student aan Zet (S.A.Z) en updates

Laatst bijgewerkt op:
meerc_14-1-2016_15-19-41 (1)

Beste pioniers,  Hier even een creatieve update van mijn pionierstraject!  In het kort mijn schriftelijke update:

  1. Studenten waren bezig met de PITCH
  2. Ik heb individuele evaluaties en reflecties gedaan (online enquete Google Forms! TOP). Belangrijke uitkomsten: Lastig om te meeten met huidige roosters, hoge werkdruk: school, stage, prive, werk.
  3. mijn TO DO n.a.v evaluaties: Werkdag op woensdag verzet naar donderdag. Woensdag zijn alle studenten in huis. Met opleidingsmanager afgesproken dat toekomstige meetings op afwisselende tijden op woensdag mogen plaatsvinden op de woensdag tijdens het lesrooster. Hierdoor missen studenten hoogstens 1 les van een workshop.
  4. Er is een plan van aanpak opgesteld met planning op een samenwerkingssite (Sharepoint)  voor aankomend project van S.A.Z.
  5. Na de vakantie: 2 studenten melden zich toch af bij S.A.Z omdat ze hun verantwoordelijkheden niet kunnen nakomen vanwege prive omstandigheden en hoge werkdruk.
  6. VAN OBSTAKELS NAAR KANSEN! Soms is het bizar hoe de nieuwsbrieven exact aansluiten bij de fases waarin ik bij mijn pionierstraject verkeer! 2 Studenten melden zich af en bij het evalueren van het project merk ik veel dingen op. Ik proef een nieuwe kans, die naar mijn mening ook zeer noodzakelijk is.
  7. Kans: Ontwerpen van een meetinstrument van de 21st century skills in beginnend, gevorderd en startbekwaam (aansluitend op het KD). Het onder woorden brengen van een skill is zo anders dan ook daadwerkelijk ervaren en toepassen van de skill. Bv. een skill als 'probleemoplossings gericht' moet in stappen worden omschreven. 'Wat betekent probleem oplossingsgericht?', 'Wat wordt er verwacht van de student in een bepaalde fase', enz. Met het meetinstrument hebben de coaches en studenten een houvast. Het meetinstrument dient uiteindelijk gedragen te worden door het gehele onderwijs. De coaches/docenten kunnen binnen een project de student bewust maken van hun vaardigheden door gerichte vragen te stellen waarbij er een constante reflectie en evaluatie is op de skills. --> Collega is enthousiast en wil graag mee ontwerpen!
  8. Huidige situatie: 1 Student is nu touwtrekker samen met mij als coach bij S.A.Z. De student heeft een heeft een flyer ontworpen in de vakantie en wil zo spoedig mogelijk het netwerk van S.A.Z vergroten en uitbreiden! Zie flyer hieronder.
  9. Morgen meeting over vervolgstappen. Ook komt een collega bij deze meeting zitten die ook graag wil meedenken.
  10. Ook heb ik toestemming gekregen om de Basisopleiding 21st century skills te gaan volgen (mede mogelijk gemaakt door de inspanningen van mijn opleidingsmanager Joan Terpstra http://nl.linkedin.com/in/joan-terpstra-a4b9a11a/nl). Het mes snijdt aan twee kanten, nml op: 1) Mijn pionierstraject en 2) Mijn deelname aan het ontwikkelen van het nieuwe curriculum (met nieuwe leerlijnen en implementatie nieuwe KD) voor schooljaar 2016-2017. Ik ben nu dus druk met pionieren en mijn ervaringen en bevindingen neem ik mee in de onderwijsontwikkeling!
  11. Owja: Ik ben ook aan de slag geweest met het maken van een website. Deze is nog onder constructie! Wat een werk en een ontdekkingstocht. Heel leuk! http://www.carolienvandermeer.com
  12. Als iemand vragen heeft hoor ik het!
Flyer.student aan zet

;None;None