Meer Maatwerk voor leerling en leraar
;Door het bieden van meer maatwerk willen we leerlingen beter voorbereiden op hun vervolgopleiding en de maatschappij. We willen dit bereiken door met 9 leraren een pilotklas te starten waarin we met een flexibeler lesprogramma werken. Hierdoor ontstaat meer ruimte voor bijles, excelleren en (maatschappelijke) vorming oa door gepersonaliseerd leren.;Op dit moment wordt (te)veel lesgegeven vanuit een eenzijdige benadering. Leerlingen die goed zijn in een vak moeten bijvoorbeeld toch alle lessen volgen. In een pilotklas met flexibel lesrooster met basisstof, facultatieve stof en keuzemogelijkheden willen we ruimte creëren voor een meer afgestemde benadering. Oa. door gepersonaliseerd leren. Het anders aanpakken van de lesstof/lesdag creëert ook ruimte voor het aanbieden van een uitgebreider programma voor persoonlijkheidsvorming. Tijdens dit programmadeel willen we aandacht besteden aan de 21e eeuwse vaardigheden, maar vanuit onze identiteit ook aan 1e eeuwse vaardigheden (verstilling, leescultuur bevorderen, christelijke deugden, doorzettingsvermogen en focus etc.). Door deze hele nieuwe aanpak willen we leerlingen beter voorbereiden op de flexibele maatschappij. Het doel is dat zij daar dienstbaar kunnen zijn. Ook de docenten krijgen in dit initiatief ruimte om te doen wat bij hen past. Niet iedereen is een goede mentor. Soms is iemand juist een uitstekende ontwikkelaar of een goede didacticus. Door het opzetten van verschillende docentprofielen kunnen ook docenten meer excelleren. Voorbeeld: een goede docent geeft gastcolleges en een mensenmens krijgt meer mentortaken. Het is onze wens om met dit initiatief duurzaam en toekomstgericht onderwijs te ontwerpen dat jongeren vormt en docenten trots maakt op hun vak!