Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Maak kennis met: de LOF onderzoekers

Laatst bijgewerkt op:

LOF brengt onderzoek, onderwijs en de onderwijspraktijk bij elkaar

Onderwijs en onderzoek lijken soms wel twee gescheiden werelden. Terwijl leraren juist in de onderwijspraktijk tegen zoveel dingen aanlopen die ze kunnen onderzoeken. Onderzoek vanuit de praktijk draagt bij aan de professionalisering van leraren, maar ook aan beter onderwijs.

Onderzoek binnen LOF wordt uitgevoerd door een team van leraar-onderzoekers. Deze onderzoekers monitoren ieder schooljaar hoe LOF bijdraagt aan de ontwikkeling van leraren en aan krachtig leraarschap. Hieronder stellen we de LOF onderzoekers aan je voor:

Onderzoeksteam 2020-2021

Caroline Ermers

Na het behalen van de Master Leren & Innoveren is Caroline zich, naast haar werkzaamheden in het primair onderwijs, gaan richten op de onderzoeks- en innovatiekant binnen organisaties. Vanuit haar bedrijf COLlabb ondersteunt en begeleidt ze bijvoorbeeld onderzoekers en studenten bij hun onderzoek. Ook ontwerpt en faciliteert ze ontwikkeltrajecten binnen scholen en organisaties. Als onderzoeker is Caroline verbonden aan de kenniskring van Aeres Hogeschool in Wageningen en De Foundation for Corporate Education (FCE) in Utrecht. Sinds 2020 ook als onderzoeker voor LOF.

Christien Overdiep

Na het afronden van haar studie Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht heeft Christien als leidinggevende in de kinderopvang gewerkt. Haar hart ligt echter bij het onderwijs en sinds een aantal jaar geeft ze dan ook met veel plezier les aan de bovenbouw van een basisschool in Utrecht. Sinds het afronden van haar master Professioneel Meesterschap is Christien werkzaam als onderzoeker voor LOF. Lees meer over Christien.

Iris Nicolasen

Iris Nicolasen werkt als senior docent Pedagogiek en onderwijsontwerper bij ROC Aventus. Na het afronden van haar studie Master Leren en Innoveren is ze naast haar werk als docent, ook werkzaam bij de Aventus Academie (docentprofessionalisering). Hier traint ze docenten om vaardig te worden in ‘scaffolding’, een manier om meer coachend les te geven aan studenten. Sinds 2020 werkt ze ook als onderzoeker voor LOF.

Lara Meijer

Lara Meijer werkt als docent Nederlands en onderzoeksvaardigheden op het Clusius College, mbo. Na het afronden van haar Master docent Nederlands is zij gestart als docent-onderzoeker, en coördineert zij het jaarlijkse Clusius debattoernooi mbo. Vanuit een NRO-onderzoek heeft zij een lessenserie communicatie ontwikkeld die studenten voorbereidt op communiceren op de arbeidsmarkt, in al zijn facetten. Tevens ontwikkelt zij het generieke keuzedeel Voorbereiding hbo, in samenwerking met de HvA en InHolland. Sinds 2020 werkt ze als onderzoeker voor LOF.

Robert-Jan Gruijthuijzen

Robert-Jan Gruijthuijzen geeft filosofieles op het Udens College, is trainer bij Trainees in onderwijs en denkt als lid van de NRO-commissie mee over de Lerarenagenda. Sinds vier jaar maakt hij deel uit van de LOF-onderzoeksgroep. Lees meer over Robert-Jan.

Rudy Jonker

Na een promotieonderzoek aan Wageningen Universiteit en onderzoek aan de Universiteit van Bielefeld is Rudy Jonker via een zij-instroomtraject aan de Radboud Universiteit en Universiteit Twente gestart als docent NLT, Biologie en ANW op het Twents Carmelcollege de Thij. In 2018 ontving hij een LOF-subsidie om een systeem van gepersonaliseerd leren te ontwikkelen op school. Sinds maart 2020 werkt hij als onderzoeker voor LOF.

Ben Smit

Ben is als onderwijsonderzoeker werkzaam bij het ICLON, Universiteit Leiden. Zijn onderzoeksinteresse gaat vooral uit naar actieonderzoek en praktijkonderzoek in het onderwijs, met name in de lerarenopleiding. Naast methodologische onderwerpen rond dit type onderzoek, zijn leerlingenparticipatie en de veranderende positie van betrokkenen in onderwijsonderzoek onderwerp van zijn onderzoek. Daarnaast is hij International Coordinator van het Pedagogy, Education & Praxis (PEP) research programme.;None;None