Maak jij de puzzel compleet?
puz·zel (de; m; meervoud: puzzels)1 (moeilijke) opgave als tijdverdrijfpuz·ze·len (puzzelde, heeft gepuzzeld)1 zich met puzzels bezighouden2 nadenken over een oplossing De grote puzzelhype vande eerste lockdown (inmiddels een jaar geleden) is aan mij voorbijgegaan. Ik was immers druk bezig met het perfectioneren van mijn LOF-aanvraag én de omschakeling naar het thuisonderwijs. Toch heb ik het afgelopen jaar met enige regelmaat mogen proeven aan het plezier van puzzelen. Roosters op elkaar leggen om overlegmomenten te vinden, ineens een ingeving krijgen voor een ontbrekend TCM-puzzelstukje én onverwacht nieuwe stukjes aangereikt krijgen... inmiddels kan ik aardig wat puzzels bij elkaar leggen en liggen er bijna zes lesmodules voor mijn neus! 'Een opgave puur als tijdverdrijf' is het LOF-proces allerminst. Net zoals bij het leggen van een puzzel ga je aan de slag met drempels die vooraf onmogelijk lijken te zijn, kraken jouw hersenen om een oplossing te vinden én vorm jij dát puzzelstukje om verandering in de school te bewerkstelligen en te verduurzamen. Hoe zonde zou het dan toch zijn als dit initiatief net als heel veel puzzels uit elkaar wordt gehaald en in een donkere hoek verdwijnt om niet meer opnieuw gelegd te worden? Nog niet overtuigd? Dan misschien wel na het lezen van deze onderzoeksresultaten. Nu nog dat laatste stukje... Nu ben ik nog op zoek naar een paar enthousiaste medepuzzelaars die de laatste stukjes helpen (en vooral durven) vinden. Wil jij kennismaken met één van de TCM-modules en daar (kort) via de digitale snelweg commentaar op leveren? Stuur dan een mail naar cli@carolus.nl en je komt op mijn lijstje van criti-puzzelaars. Uiterlijk medio april volgt dan het materiaal. ;None;None