Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

“Leren is effectief… als de docent effectief leert”

Laatst bijgewerkt op:

;Het Summa College heeft een nieuwe visie op leren geïntroduceerd die door ieder team zelf geïmplementeerd dient te worden. Ik geloof erin dat je, door studenten te coachen, ze effectief laat leren. Docenten kiezen in mijn project zelf óf ze meedoen en wanneer ze meedoen door zich bij mij aan te melden (zelf plannen en organiseren/ intrinsieke motivatie), docenten kiezen een eigen leerdoel (gepersonaliseerd) gericht op het docentschap en leren in de praktijk door te doen, ontdekken en proberen (gesitueerd en actief). Door mijn project kan een docent zelf ervaren hoe het is om op een coachende wijze tot leren te komen en ervaren zij dat leren effectief is als... er intrinsieke motivatie is, het actief is, het gesitueerd is, het constructivistisch is, het zelfregulerend is en het gepersonaliseerd is; de zes pijlers uit de visie op leren van het Summa College.;Docenten coachen op een leervraag die zij zelf inbrengen. Docenten kunnen zich bij mij aanmelden met een leervraag. In overleg met hen wordt bepaald hoe we het traject vorm gaan geven (tijd, ruimte, invulling, aantal sessies). Opties voor invulling zijn bijvoorbeeld coachgesprekken (1-1), video interactie begeleiding en het maken van persoonlijke opdrachten over b.v. eigen idealen, wensen en behoeftes.