Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Leerlijn, portfolio ontwerpend-onderzoekend leren.

Laatst bijgewerkt op:

;Het opzetten van leerlijnen om de 21ste-eeuwse vaardigheden praktisch aan te bieden aan leerlingen en leerkrachten. Binnen de unit-rekenen gaan we door middel van onderzoekend leren deze vaardigheden toepassen in de praktijk.  Leerlingen leren op een mooie manier zich te ontwikkelen vanuit hun onderzoeksvragen en zo hiervoor oplossingen te bedenken.;Op sterrenschool de Ruimte willen we gaan experimenteren met ontwerpend en onderzoekend leren vanuit workshop-onderwijs. We ontwikkelen het onderzoekend leren bij leerlingen, door doelmatig te werken aan de 21e-eeuwse vaardigheden (SLO). Hierbij combineren we het vakgebied Natuur en techniek. Door de verbinding tussen deze twee vakken creëren wij  een boeiende uitdagende leeromgeving. Dit wordt gerealiseerd door: – Leerlijnen voor de verschillende 21e-eeuwse vaardigheden , waardoor voor leerkrachten en kinderen een overzicht ontstaat als houvast en leidraad. Ook ontstaan er zo criteria om deze vaardigheden te evalueren. - Portfolio ontwikkelen om voortgang leerlingen weer te geven. - Uitwisseling good practice in unitoverleg tbv implementatie gedachte goed ontwerpend en onderzoekend leren.