Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Leerlijn Computational Thinking VO

Laatst bijgewerkt op:

;Computational Thinking is een onderdeel van het competentiemodel van 21ste eeuwse vaardigheden. We gaan een leerlijn CT opzetten voor onderbouw van Havo en VWO, waarbij er gedifferentieerd wordt tussen een sport-, kunstof techprofiel. In de bovenbouw laten we CT terugkomen in NLT en als extra vak.;Doel In twee jaar (2017-2019) een leerlijn Computational Thinking opzetten. De leerlijn past bij de vraag van de markt en sluit aan bij de interesse van leerling. De leerlijn is bedoeld voor alle leerlingen. In elk profiel ontwikkelen leerlingen vaardigheden die vallen onder Computational Thinking. Leerlingen in een N-profiel leren daarnaast een programmeertaal. Werkwijze We gaan dit bereiken door : We nemen als uitgangspunt de kaders van leerlijn computational thinking die het SLO en Kennisnet hebben uitgewerkt. In het Angelsaksisch onderwijs is computational thinking onderdeel van het nationaal curriculum, daar kunnen we van leren. Dat doen ondermeer door samenwerking met onze partner school in Australiƫ. We willen leerlingen laten deelnemen aan diverse bestaande robot of programmeer wedstrijden. We laten leerlingen zelf toernooien(sport), festivals (kunst) en hackathons (tech) organiseren. De programmeervaardigheden van leerlingen willen we aanbieden door deelname aan MOOCs in projectteams. Daarnaast willen we samen met onze partnerschool internationale projecten doen waarbij leerlingen samen problemen moeten oplossen waarbij ze het schrijven van code nodig is.