Leerdoelgericht rekenwiskunde-onderwijs
Inmiddels ben ik met mijn collega's al een tijdje onderweg met de ontwikkelingen van het LOF initiatief. Het LOF initiatief is gericht op het eigenaarschap vergroten bij leerlingen binnen het rekenwiskunde-onderwijs. Tijdens het onderzoeken hoe we dit konden gaan aanpakken, kwamen we snel tot de conclusie dat ons rekenwiskunde-onderwijs nog eens onder de loep genomen moest worden. Want welke leerdoelen staan er nou echt centraal deze les? Welke leerlingen dienen deze instructie te volgen? En hoe geven wij deze instructie? Hoe dit proces is verlopen is te zien in de video: https://youtu.be/b44ZMlJ5vhE In deze video leg ik aan al mijn collega's uit hoe deze ontwikkeling tot stand is gekomen, waar we mee bezig zijn en waar we nog mee bezig willen gaan. Een erg mooi en waardevol proces waar we met een groepje collega's mee bezig zijn. We werken samen en nemen het rekenwiskunde-onderwijs echt onder de loep. Met en van elkaar leren om met elkaar te ontwikkelen.;None;None