Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Kijk eens door een andere bril...

Laatst bijgewerkt op:

;Leerkrachten breder leren kijken naar de ontwikkeling van kinderen. Weg met dat benauwende gevoel van cijfers en hokjes. Samen inspiratie opdoen, jezelf scholen en visie ontwikkelen met een digitaal portfolio als resultaat. Samenwerken met basisscholen en VO- scholen om de voortgang naar het VO te optimaliseren. Dat is mijn droom!;Doel: -leerkrachten leren anders kijken naar kinderen waarbij cijfers niet meer centraal staan met behulp van een digitaal portfolio. -VO scholen geven hun kinderen een passende plek op grond van het ‘totale plaatje’ van een kind. -VO scholen zetten het porfolio voort vanuit de visie ’levenslang leren’ (het portfolio kan dus later gebruikt worden als de basis voor het CV). Nevendoel: kinderen krijgen een goed beeld van hun vaardigheden en talenten. Werkwijze: -Scholing van leerkrachten d.m.v. studiedagen, waaronder ‘21e eeuwse vaardigheden, en dan?’ en ‘gepersonaliseerd leren’ (onderwijsmaakjesamen) -Bezoek van scholen die al met een digitaal portfolio werken: Mondomijn en De Wittering ter inspiratie. -Ideaalbeeld van ons als team helder krijgen d.m.v. interne studiedagen en bouwvergaderingen. -Werkgroep opzetten en netwerk met basisscholen, VO scholen en Pabo opzetten. -Met netwerk, werkgroep en uiteindelijk met alle collega’s samen inhoud geven aan ons digitale portfolio. Kortom: door middel van dit initiatief krijgen we op ’t Slingertouw leerkrachten die breder kunnen kijken, zich minder gedwongen voelen tot het afnemen van toetsen en het geven van cijfers en daardoor gelukkigere kinderen. Dat is mijn ideaal!