In the Picture
;Onderwijs zo persoonlijk mogelijk! Deze methodiek laat leerlingen op zoek gaan naar hun innerlijke drijfveren. Hopelijk vinden ze antwoord op de vraag: “wie ben ik, en waarom ben ik zo?”. Het principe is simpel. Uit een selectie van 50 world press foto’s kiest elke leerling er één uit die hem/haar aangrijpt, verwondert of intrigeert. Vervolgens gaat de leerling achterhalen waarom de keuze op deze foto is gevallen. Welke emotie roept de foto bij hem/haar op? Wat is het thema van de foto? En alle denkbare andere vragen. Vervolgens verwerkt hij/zij deze bevindingen in een tentoonstelling voor ouders, leerlingen en docenten. De achterliggende gedachte is om onderwijs zo persoonlijk mogelijk te maken. Dat het onderwijs de leerling echt in beeld krijgt en vooral dat de leerling een beeld krijgt van zichzelf. Iets waar hij tot ver na zijn schooltijd profijt van zal hebben. Veel scholen beperken zich tot het ‘kennen’ (kennis) en het ‘kunnen’ (vaardigheden). Terwijl het ‘willen’ (motivatie) en het ‘zijn’ (zelfkennis) minstens zo belangrijk zijn voor het slagen van een leerlingen bij de vervolgopleiding of het verdere leven. Daarom zorgt “in the picture” ervoor dat de leerling op een ongekende wijze in beeld kan worden gebracht. Hij/zij zelf en niet in de laatste plaats voor de docenten, ouders en derden. "Niets is zo moeilijk als te worden wie je bent!"

;