Ik gebruik mijn talent en geef dit door
;We hebben veel expertise in huis bij zowel leerlingen, docenten én ouders (en de regio) waar we meer gebruik van willen maken. Door middel van workshops/cursussen geven/volgen als leerling/docent/ouder/iemand uit de regio zetten we in op talenten in meest brede zin. Hierdoor zal het zelfvertrouwen van onze leerlingen toenemen.;Doelen zijn: - Talenten van leerlingen (ook de talenten die volledig los staan van wat op school geleerd wordt) en docenten worden ook school-overstijgend herkend en erkend; - Leerlingen, docenten, ouders (en later de regio) leren en werken op een andere manier samen, waardoor de relatie versterkt wordt (wat o.a. het leren in de lessen weer bevordert); - Docenten kunnen al hun talenten kwijt, betrokkenheid bij de school en bij elkaar zal toenemen; - We voorzien in een behoefte aan naschoolse activiteiten, waar we nog niet eerder tijd aan hebben kunnen besteden; - Door het samenwerken van leerlingen, docenten, ouders en regio zullen we allemaal een ontwikkeling doormaken in burgerschap en maatschappelijk bewustzijn; - Ouderbetrokkenheid wordt vergroot, ouders kunnen als aanbieder of deelnemer een rol spelen (zelfs met hun kind iets doen, wat ook de ouder-kind relatie versterkt). Ouders geven aan betrokkenheid te missen bij de school ten opzichte van het PO, dus ook hier voorzien we in een behoefte. Werkwijze: - We inventariseren bij leerlingen en docenten (en later bij ouders en regio) wat hun talenten en behoeften zijn (tot de herfstvakantie); - We organiseren een eerste ronde workshops/cursussen tussen herfst en kerst; - We evalueren en inventariseren weer.