Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Ieder kind een kans!

Laatst bijgewerkt op:

Wie: Ik ben Astrid Bosman en ben werkzaam op de Ariensschool in Enschede, een school voor Speciaal Basisonderwijs. Afgelopen juni ben ik afgestudeerd als Specialist Digitaal Onderwijs aan de Hogeschool Saxion. Waarom: Tijdens mijn studie heb ik kennis gemaakt met de mogelijkheden die digitale middelen te bieden hebben binnen het onderwijs. Vooral op het gebied van gepersonaliseerd leren. In het logo van onze school staat duidelijk dat ieder kind een kans verdient. Door uit te gaan van de kansen en talenten die leerlingen hebben willen we deze leerlingen onderwijs op maat bieden met behulp van digitale middelen. Hoe: Door samen met het zorgteam van onze school te bekijken op welk gebied de leerling zich nog moet ontwikkelen en waar de talenten van de leerlingen liggen, wil ik een schoolbreed gedragen systeem opzetten, waar de leerlingen op hun eigen niveau en tempo met behulp van apps en software aan kunnen werken. Ook wil ik leerlingen weer meer verantwoordelijk maken voor hun eigen leerproces door dit voor hen zichtbaar te maken en samen met de leerling doelen te stellen. Wat: De komende maanden zal ik vooral bezig zijn met het implementeren van en het doorontwikkelen van mijn systeem "Onderwijs op Maat" binnen onze school. Als eerste wil ik samen met directie een stappenplan op zetten hoe dit te bereiken. Ook zullen er afspraken gemaakt moeten worden die hierbij noodzakelijk zijn. Deze afspraken zullen verwerkt worden op de door mij ontwikkelde webpagina speciaal voor de Ariensschool. Op deze webpagina zullen ook ondersteunende filmpjes geplaatst worden voor collega's. Hierin zal te zien zal zijn hoe je..en met welke app of programma je het beste leerlingen kunt ondersteunen. Om de neuzen allemaal dezelfde kant op te krijgen zal er een teampresentatie worden gegeven. Behoefte: Hoe kan ik het eigen leerproces van de leerling het beste verduidelijken?;None;None