Hoe leer je overleven op Mars?
We gaan onze collega's coachen in het maken van de omslag naar onderwijs 2032, waarbij er, naast kennis over taal en rekenen e.d., gewerkt wordt aan de ontwikkeling van vaardigheden zodat de kinderen gefundeerd kunnen reageren op toekomstige ontwikkelingen.;We gaan onze collega's coachen in het maken van de omslag naar onderwijs 2032, waarbij er, naast kennis over taal en rekenen e.d., gewerkt wordt aan de ontwikkeling van vaardigheden zodat de kinderen gefundeerd kunnen reageren op toekomstige ontwikkelingen.;Doel: De leerkrachten voelen zich vaardig en kunnen het hoofd bieden aan de uitdagingen van de 21e eeuw. De nieuw verworven kennis zal worden geborgd in leerlijnen voor alle kinderen. De collega's blijven in gesprek over de steeds veranderende eisen in een veranderende omgeving en wat dit betekent voor hun leerkrachtvaardigheden wat effect heeft in de dagelijkse praktijk. De nadruk komt steeds meer te liggen op vaardigheden, op hóe we dingen (kunnen) weten, en op het fit en energiek door het leven gaan. Werkwijze: het trainen van onze collega's tijdens studiedagen en in de klassen. Om onze collega's de kans te geven om deze werkwijze zich optimaal eigen te maken, moeten we de leermomenten niet bovenop de normale workload doen, maar in plaats van en in samenhang met hun core business. Dat wil zeggen dat we onze collega's vrij kunnen roosteren voor intervisie: leren met en van elkaar. We starten met de groepen vijf tot en met acht. We zullen bestaande kennis verbinden aan nieuw verworven kennis door het geleerde in de praktijk en de effecten van onze nieuwe vaardigheden.