Het ( vlees) mes snijdt aan twee kanten.
;Ik wil een nieuwe werkvorm aanbieden voor onze BBL niv 2 opleidingen en daar de lessencyclus voor ontwikkelen. Ik wil graag dat het (vlees)mes aan twee kanten gaat snijden. Dat zowel onze studenten als onze school hier voordeel uit kunnen behalen. We willen de studenten enthousiasmeren om zelf met ideeën te komen en uitdagende praktijkopdrachten bedenken . Deze opdrachten gaan we inzetten en vertalen naar het bedrijfsleven. We gaan een aantal enthousiaste leerbedrijven vragen deze opdrachten te adopteren zodat onze studenten zelf binnen de bedrijven gaan ervaren hoe ze dit kunnen aanpakken . Ook het bedrijfsleven zal worden gevraagd onze studenten in de beroepscontext te beoordelen. Zo krijgen onze studenten feedback en kunnen ze direct ervaren hoe het bedrijfsleven dit ervaart. Een win-win situatie voor beide partijen. Daarnaast wil ik graag een inspiratiebron zijn voor mijn collega’s en door mijn initiatief ze er direct bij betrekken. We willen taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheid zoveel mogelijk bij onze studenten leggen. In eerste instantie zou ik dit als pilot willen uittesten bij een beperkte groep studenten en met een beperkte groep leerbedrijven. Onze ervaringe;Ik wil met dit project bereiken dat er een actuele lessencyclus komt te liggen die ook met andere praktijkopdrachten is in te zetten. Zo kan er een product ontstaan waarbij onze studenten kunnen leren door te doen en zelf te onderzoeken.