Het leren van de toekomst met een 21 century skill
;Binnen deze digitale informatiemaatschappij verwerken kinderen informatie op een creatieve, digitale manier. Hier wordt op scholen te weinig mee gedaan, terwijl we ze wel hiermee willen opleiden. Ik wil een platform (met digitaal portfolio) ontwikkelen waar kinderen leerdoelen kunnen behalen met vlogs, 3-d printers, foto’s, stop-motion video’s, blogs, etc.;Deze generatie kinderen groeit op in een digitale informatiemaatschappij waarbij ze informatie verwerken op een creatieve digitale manier. Het nieuwe leren kenmerkt zich door de overgang van een passieve manier van leren naar een meer actieve vorm van onderwijs. Maar de huidige portfolio’s bieden niet de kans voor kinderen om zich op alle gebieden te ontplooien, te ontwikkelen en dingen te laten zien. Ik wil dit realiseren door een platform te ontwikkelen, waar kinderen 21 century skills kunnen ontwikkelen en leerdoelen kunnen behalen en met behulp van vlogs, werk uit de 3-d printer, foto’s, stop-motion video’s, blogs, prezi, etc. Met een ‘digitaal porfolio’ kunnen kinderen informatie verwerken op een creatieve digitale manier. Binnen een afrekencultuur die steeds meer ontstaat binnen cito-resultaten, kan dit digitale portfolio zorgen voor zelfvertrouwen bij leerkrachten, kinderen en ouders doordat ze hiermee ook juist die persoonlijke vooruitgang bij kinderen kunnen zien. Mijn doel is dat ik kinderen met een digitaal portfolio innovatief en creatief leer omgaan met ideeën en mogelijkheden en ze daar eigenaarschap mee in hun ontwikkeling kan geven. Een platform waar kinderen, ouders en leerkrachten hun ontwikkeling kunnen volgen en laten zien.