Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Help mij het zelf te doen! Van mentor naar coach.

Laatst bijgewerkt op:

;De negen mentoren van de drie mavo/havo brugklassen van het MLA willen een didactisch-pedagogisch plan ontwikkelen voor het mentoraat in de eerste klas. Centraal hierin staat de ontwikkeling van mentor naar coach, een leerlingvolgsysteem gericht op de meta-cognitieve vaardigheden, en een betere begeleiding van het groepsproces.;Voor de transitie van mentor naar coach willen wij ons ontwikkelen op het gebied van: 1. Kennis op het gebied van metacognitieve vaardigheden en metamodusstrategieën.  2. Coachingvaardigheden, waarbij de bovengenoemde verworden kennis in de praktijk kan worden toegepast en die moet leiden tot een grotere mate van zelfregulering bij leerlingen.  3. Een voorbereide omgeving voor een Montessori-coach bestaande uit didactische hulpmiddelen die leerlingen helpen tot zelfregulering te komen.  4. De begeleiding van het groepsproces dat gedurende het jaar plaatsvindt in een brugklas.  De bovenstaande doelen willen we bereiken door middel van: 1. Research naar bovenstaande vaardigheden en strategieën.  2. Een Didactisch Coaching traject onder professionele begeleiding.  3. Het ontwikkelen van didactische hulpmiddelen om de leerlingen te ondersteunen in hun zelfregulatie.  4. Research naar en ontwikkelen van interventiemiddelen met betrekking tot groepsvorming.