Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Gepersonaliseerd leren m.b.v. formatieve evaluatie

Laatst bijgewerkt op:

;Sinds het schooljaar 2017/2018 zit het Revius in een schoolgebouw dat ontworpen is om gepersonaliseerd en gedifferentieerd leren te stimuleren. Docenten willen kennis opdoen en vaardigheden ontwikkelen om formatieve evaluatie succesvol in hun lesplan in te voeren en een andere rol als docent (meer coachend) te kunnen ontwikkelen.;Het school ontwikkeldoel is het vergroten van de zelfverantwoordelijkheid van de leerlingen en de docenten positioneren als coach. Formatief toetsen kan hieraan bijdrage. Het korte termijn doel van deze LOF aanvraag is om met een team van docenten formatieve toetsen structureel in onze lessen te implementeren. Het lange termijn doel is schoolbrede implementatie. Ik ga mijn kennis en vaardigheden over "formatieve toetsing" en "gepersonaliseerd leren" verder uitbreiden door o.a. een literatuur studie en deze delen met, en overbrengen aan mijn collega's. Dit ga ik doen door het geven van workshops, organiseren van intervisie, lesbezoeken en doen van experimenten. Tevens ga ik in gesprek met leerlingen om te onderzoeken wat zij nodig hebben en wat dit voor de docentenrol betekent. In mijn eigen lessen ga ik formatieve toetsing structureel invoeren in de lesplannen. Daarnaast ga ik onderzoeken of formatieve toetsing schoolbreed kan bijdragen aan het gepersonaliseerd leren van onze leerlingen en het versterken van de coachende rol van de docent.