Feedback op 21e eeuwse vaardigheden
Door middel van zelfontworpen rubriek over een aantal 21e -eeuwse vaardigheden geven leerkrachten hun leerlingen (groep 5-8) feedback. Dit bevordert het inzicht van de leerlingen in de tussenstappen van de leerlijn en geeft hen zicht op het eindniveau. Zo kunnen leerlingen reële doelen stellen en zelf eigenaar zijn van hun;Door middel van zelfontworpen rubriek over een aantal 21e -eeuwse vaardigheden geven leerkrachten hun leerlingen (groep 5-8) feedback. Dit bevordert het inzicht van de leerlingen in de tussenstappen van de leerlijn en geeft hen zicht op het eindniveau. Zo kunnen leerlingen reële doelen stellen en zelf eigenaar zijn van hun;•Cursus Twents Meesterschap, Universiteit Twente over formatief toetsen en kritisch denken en onderzoek vaardigheden volgen. •Het presenteren van mijn onderzoek over de ontwikkelde rubriek over 21e -eeuwse vaardigheden, aan het hele bovenbouwteam. •Het aanbieden van een cursus over het geven van feedback met een rubriek aan collega’s van onze school. •Het een op een begeleiden van leerkrachten in de klas tijdens lessen waarin 21e -eeuwse vaardigheden centraal staan. •Collegiale consultatie aanbieden, zodat leraren kunnen leren van elkaar op het gebied van feedback geven. •Publiceren over de ervaringen van feedback geven op 21e -eeuwse vaardigheden met een rubriek i.s.m. dr. Ellen Rusman van de Open Universiteit. •Presenteren van ervaringen bovenschool: Vereniging Accretio en Zevenster op IB netwerk en met Greijdanus College (VO).