Examenspel: Kan ik effe vangen?
;Leerlingen beantwoorden twee weken lang per periode zowel binnen de klas als via een digitale leeromgeving ( Facebook, Twitter, Instagram) vragen over de examenstof van verschillende vakken. Door goede antwoorden te geven kunnen zij punten winnen. Deze punten kunnen verzilverd worden voor een kleinigheidje of als bonuspunt bij een bepaald vak. ;Het kelderen van de motivatie aan het begin van leerjaar vier is een herkenbaar fenomeen voor docenten van verschillende examenvakken. Zij herkennen veelal de frustratie en zorgen voor leerlingen die vlak voor het examen wakker geschud worden en het tot de normeringsvergadering spannend weten te houden. Door de leerlingen met behulp van digitale en klassikale gamification eerst extrinsiek te prikkelen met bonuspunten of kleinigheidjes, is de verwachting dat ook via de geintegreerde regulatie ook de intrinsieke motivatie aangeboord zal worden. Leerlingen beantwoorden dagen per week via social media vragen die gelinieerd zijn aan examendoelen van verschillende vakken. De leerlingen die het snelst het goede antwoord geven, krijge respectievelijk drie, twee en een punt. Dezelfde avond antwoord geven, loont want je krijgt altijd een punt voor een juist gegeven antwoord. Is het antwoord onjuist, dan je feedback en feed forward op het gegeven antwoord en kun je opnieuw een poging wagen, net zolang totdat je het juiste antwoord hebt gegeven. Maar ook binnen de klas kunnen leerlingen punten verdienen doordat lesonderdelen -gebaseerd op het boek muliplayer classroom- zijn ingericht als games.