Escape the Classroom 2.0

Hoe moet het zijn om als leerling te worden opgesloten in het lokaal van je doorgedraaide biologie docent? De enige manier om te ontsnappen is het inzetten van al je biologische kennis en vaardigheden. Je hebt één lesuur de tijd en de klokt tikt.
Het idee ontstond inmiddels 2 jaar geleden door de opkomst van escape rooms in Nederland. In een escape classroom wordt een groepje leerlingen opgesloten in een lokaal met om zich heen allerlei biologische attributen. Zij moeten aanwijzingen vinden, hun biologische kennis combineren, vaardigheden toepassen, de BINAS gebruiken (die ze eerst moeten vinden..), alles om uiteindelijk voor het einde van het lesuur naar buiten te kunnen komen. De escape classroom kan onder andere worden ingezet als examentraining voor havo/vwo, een mooie kers op de taart. De losse onderdelen van de escape room zijn ook goed in de zetten als activerende werkvorm in verschillende lessen. Dankzij onze eerdere LOF subsidie hebben wij een website kunnen opzetten en meerdere kamers en puzzels kunnen ontwikkelen, daarnaast hebben we door het hele land workshops gegeven. Wij willen het concept uitbreiden en voor meerdere beta vakken kamers en puzzels aanbieden om ook deze docenten te inspireren. Tevens willen we onderzoek laten doen naar het concept om zo aan te tonen dat Escape the Classroom goed werkt in de klas. websitetwitter ;None;None