Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

Een toekomstbestendige hybride leeromgeving binnen de sector Creatieve Industrie

Laatst bijgewerkt op:

;Een zogeheten hybride leeromgeving combineert de sterke kanten van het leren op school en het leren in de beroepspraktijk tot een nieuwe, productieve leeromgeving. Kenmerkend van zo’n hybride leeromgeving is dat hij sterk lijkt op een echte werkomgeving in de beroepspraktijk, maar mét een constante verbinding met het leerproces. De overgang naar een meer hybride leeromgeving stelt nieuwe eisen aan de leercultuur, het onderwijsontwerp en de organisatie.;Het doel van dit project is om handvatten te geven die (de overgang naar) hybride onderwijs qua vorm, structuur, volume en continuïteit ondersteunen. Hiermee wil ik bijdragen aan wat we allemaal willen: de overgang van school naar werk voor onze mbo-studenten binnen de Creatieve Industrie verbeteren. Binnen de sector Creatieve Industrie zijn er al een aantal mooie zaken gaande op dit vlak. Mijn eerste doel is om in beeld te brengen welke initiatieven er reeds binnen de sector zijn ontstaan. Denk daarbij aan hackatons, labs, creatons of 'levende’ opdrachten. Vervolgens ga ik interactieve sessies organiseren met studenten, docenten, managers en deelnemers uit de beroepspraktijk over kansen die zij zien en knelpunten die worden ervaren (of voorspelt). Deze zullen resulteren in enkele try-outs. Uiteindelijk ga ik op basis hiervan een toekomstbestendig advies en implementatieplan schrijven over de fysieke en virtuele omgeving, de leercultuur, de organisatie en rollen van de deelnemers.