De verbinding tussen docent en havist
;Ik wil de kloof inzake het eigenaarschap van en de verantwoordelijkheid voor het onderwijsproces in de bovenbouw van de havo verkleinen. De docenten willen in verbondenheid met de havo-leerlingen gezamenlijk tot een gedeelde verantwoordelijkheid komen door actief met elkaar hierover te spreken en hieraan te werken.;Doel: gedeelde verantwoordelijkheid (voor het onderwijsproces) bij docenten en havisten door middel van echte verbondenheid. Werkwijze: -komen tot probleemdefinitie via 2 rondetafelgesprekken met docenten en leerlingen -de behoeftes van leerlingen in kaart brengen via video-interviews met leerlingen, welke met docenten besproken zullen worden -werkbijeenkomsten voor docenten en leerlingen obv 1 externe coach/trainer, waarin kennis gedeeld en besproken wordt -ontwikkelen van nieuwe werk- en lesvormen die beter aansluiten bij de behoeftes van havo-leerlingen waarbij hun autonomie bevestigd en begrensd wordt, waarin zij merken dat hun competentie toeneemt en zij ervaren dat zij dat in verbondenheid met de docenten doen -evaluatieve momenten waarbij docenten en leerlingen feedback op het proces geven en ontvangen