Dit is het digitale archief van delen.meteddie.nl
Hier vind je content die zonder dit initiatief in de prullenbak was beland.
Standaard weergave van een item.

De verbinding tussen docent en havist

Laatst bijgewerkt op:

;Ik wil de kloof inzake het eigenaarschap van en de verantwoordelijkheid voor het onderwijsproces in de bovenbouw van de havo verkleinen. De docenten willen in verbondenheid met de havo-leerlingen gezamenlijk tot een gedeelde verantwoordelijkheid komen door actief met elkaar hierover te spreken en hieraan te werken.;Doel: gedeelde verantwoordelijkheid (voor het onderwijsproces) bij docenten en havisten door middel van echte verbondenheid. Werkwijze: -komen tot probleemdefinitie via 2 rondetafelgesprekken met docenten en leerlingen -de behoeftes van leerlingen in kaart brengen via video-interviews met leerlingen, welke met docenten besproken zullen worden -werkbijeenkomsten voor docenten en leerlingen obv 1 externe coach/trainer, waarin kennis gedeeld en besproken wordt -ontwikkelen van nieuwe werk- en lesvormen die beter aansluiten bij de behoeftes van havo-leerlingen waarbij hun autonomie bevestigd en begrensd wordt, waarin zij merken dat hun competentie toeneemt en zij ervaren dat zij dat in verbondenheid met de docenten doen -evaluatieve momenten waarbij docenten en leerlingen feedback op het proces geven en ontvangen