De leraar aan het roer!
Verslag van de pitchmiddag op 14 februari op het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen. De leerkracht staat weer aan het roer. Beleidsmedewerkers kijken op deze middag vol trots naar alle leerkrachten die op bezoek zijn in Den Haag. Leerkrachten kwamen vertellen wat hun bezighoudt op het gebied van onderwijsontwikkeling. Zij maken allemaal gebruik van het LerarenOntwikkelFonds en mochten laten zien met welke ontwikkeling zij bezig zijn! Tekst en foto's: Sander Gordijn
Pitchen
Elke leerkracht krijgt 1 minuut om zijn idee te pitchen en de beleidsmedewerkers te informeren over hun project. De leerkrachten zijn met uiteenlopende ideeën bezig zoals een online platform, een YouTube kanaal met instructievideo’s en het opzetten van collegiale consultaties. Onderwerpen die geen uitzondering zijn in onderwijsland, maar zeker tijd kosten om ze te ontwikkelen. Alle leerkrachten maken dan ook dankbaar gebruik van de tijd die ze vrij kunnen maken door middel van het LerarenOntwikkelFonds. Ook was er een coach aanwezig. Hij vertelde in het kort wat zijn taak is binnen het proces. Hij gaat in gesprek met de leerkrachten, zodat ze daarna weer verder kunnen met hun idee. Daarnaast begeleidt de coach de drie verplichte labs waaraan elke leerkracht deelneemt. [gallery link="none" columns="4" size="medium" ids="8380,8381,8382,8383,8384,8385,8386,8387" orderby="rand"]
Onderwijsmarkt
Tijdens de onderwijsmarkt is er tijd om verder te verdiepen. Leerkrachten en beleidsmedewerkers gaan in gesprek. Het mooie is dat ook de leerkrachten met elkaar in gesprek komen en enthousiast worden van elkaars projecten. Uiteindelijk kwam er zelf het idee om een tour te gaan maken door Nederland, om de ideeën aan nog veel meer leerkrachten te laten zien. Wil jij ook aan de slag met een onderwijsontwikkeling? Wil jij jezelf verder ontwikkelingen en je team en jezelf verbeteren. Doe dan een aanvraag bij het LerarenOntwikkelFonds. Het fonds biedt tijd, ruimte en begeleiding om een nog groter succes van je eigen ontwikkeling te maken.;None;None